Strona WWW dla wyszukiwarek czy dla ludzi?

Sprog Romana Zygmunt

 

Terminy pozycjonowanie i SEO zrobiły karierę w ostatnich latach, pewnie w dużej mierze dzięki agencjom, które związanymi z nimi działaniami zarabiają na chleb, jednak nadrzędnym celem strony internetowej jest informować – czytelników, a nie tylko wyszukiwarki.

Jeszcze niedawno mówiliśmy, że jak czegoś nie ma w Internecie, to to nie istnieje (niebawem to samo będzie dotyczyło FaceBooka;-) ). Teraz zawęziliśmy powiedzenie do  wyszukiwarki Google. Jeśli ona nie znajdzie naszej strony czy naszego promowanego na niej produktu, to znaczy, że tego nie ma?

Niestety do takiego wniosku może dojść internauta. Warto więc o tym pomyśleć przed – a nie po. Więcej o ważnych dla pozycjonowania kwestiach w tym tekście. Tu skupię się na treści.

Strona internetowa  = wygląd + treść. Te dwa elementy sprawiają, że ludzie chcą (lub nie) wchodzić na jakąś stronę. Również te dwa elementy tworzy się z myślą o wyszukiwarkach. Nie zamiast, po prostu równolegle. 

Klucze

Powszechnie wiadomo, że określone dla strony słowa kluczowe jak najczęściej powinny pojawiać się w treściach strony, by wyszukiwarki zaindeksowały te strony po owych słowach. Jednak czymże byłaby strona internetowa z listą słów wpisanych tylko po to, by odnalazła je wyszukiwarka? (Swoją drogą Google jest na tyle „inteligentne”, by to zauważyć).

Strona jest dla ludzi, więc złotym środkiem jest dostarczaniem im wielu, nie za długich, ale treściwych i zawierających sporo słów kluczowych tekstów. 

Pisać, by chcieli czytać

Teksty w Internecie muszą być konkretne i dobrze zredagowane, by ludzie chcieli je czytać. Ponoć internauci omijają większość treści. Wcale się nie dziwię – takiego chłamu, jaki oferują Internetowi autorzy, po prostu nie da się czytać. Doceń inteligencję i wrażliwość językową Twoich odbiorców i wyróżnij się pozytywnie na tle tych, którzy na to nie zwracają uwagi. Zadaj sobie trud, by stworzony tekst przeczytać dwa razy, a za trzecim razem sprawdź, czy dasz radę wcisnąć jeszcze jakieś frazy kluczowe do tekstu bez uszczerbku dla jego jakości: długości, konkretu, ciekawej treści.

Wyszukiwarki premiują dobrze napisane strony – dobrze stworzony kod i dobrze sformułowane treści w artykułach. Strony, które tworzymy w oparciu o CMS Performer i z przygotowanymi we współpracy klientami bogatymi treściami, zawsze wysoko lądują w wynikach wyszukiwania po określonych frazach kluczowych. Zatem znów: uczciwa praca po prostu popłaca.


 

Ostatnie realizacje: